Picture with fake Ukraine war videos — RT EN

25 Feb 2022 9:15 p.m

On Thursday, the broadcaster Bild-TV, which belongs to the Springer group, showed recordings of an alleged parachutist invasion in the Ukraine. However, these and other recordings were false information.

On Thursday morning, the broadcaster Bild-TV, which belongs to the Springer group, showed recordings of an alleged parachutist invasion in the Ukraine. However, this was false information, because the recordings come from a Russian military exercise in 2014. At that time, around 2,000 parachutists landed in the Rostov-on-Don region at the same time. After some viewers drew attention to this, Bild later explained in a correction:

“Thank you very much for the information. During the live broadcast, outdated/wrong images were shown for a few seconds today. We regret this error, clarify how this could have happened and will subsequently correct the affected videos so that they are transparent.”

For a few seconds it’s completely wrong again. The various sequences were used SEVERAL TIMES and for a not inconsiderable length of time and also EACH as a starting point for discussions with experts and correspondents.

— Gurt Stock (@GurtStock) February 24, 2022

A little later, the broadcaster showed pictures from Kiev, which are supposed to prove that the city resembles “an inferno”. But the images show an accident at a chemical plant in Tianjin, China, in 2015 when a warehouse exploded. Contrary to what Bild claims, it wasn’t just “a few seconds” of video material, but longer excerpts that were shown repeatedly, including the false report that it was about parachutists over Kiev.

More on the subject – BILD-TV’s balance sheet after one month: catastrophic ratings with a market share of just 0.1 percent





Source link